Rady a tipy

Hledejte všude

  • Za obrazem, pod ubrusem, pod židlí, na oblečení atd... Na každý předmět se podívejte ze všech stran. Udržujte si přehled o tom, co jste už prohlídli a na co jste se ještě ani nepodívali.

Nebojte si říct o nápovědu

  • Říci si o nápovědu není žádná hanba. Žádné mínusové  body za to u nás nedostanete. V případě že se dostanete do bodu, kdy už nebudete vědět. Roommaster Vám v takovém případě poradí.

"Think outside the box"

  • Únikovky nemají žádná pevná pravidla. Snažte se proto na věci koukat s odstupem. Obecně platí, že úkoly na sebe navazují a dávají smysl. Najdete-li šifru a nedává Vám jediný smysl, zamyslete se nad tím, jestli máte všechny potřebné věci k vyluštění šifry. Zda vám náhodou něco nechybí.  Najdete-li podobné předměty, zkuste je seřadit (abecedně a nebo číselně) Máte-li 3 čísla a nevíte pořadí, nesnažte se je zbytečně trefovat do zámku. Vždycky se v místnosti nachází něco, co vám pořadí kombinace učí. 

Symboly

  • K vyluštění šifry můžete potřebovat i vícero dílčích předmětů. Pokud na dvou předmětech najdete stejné symboly nebo barvy, věřte, že to není náhodou a že tyto předměty spolu souvisí.

Komunikace 

  • Komunikace je asi ta nejdůležitější věc na únikovce. Tým který se hádá a nespolupracuje je předurčen k neúspěchu. Snažte se proto o všem mluvit. Něco jste našli? Řekněte to ostatním. Máte nápad na řešení a nejste si jistí, jestli to je správně? Poraďte se s týmem. Máte kód? Nezadávejte ho sami, zámků je víc a lidí v týmu taky.

Nepoužívejte hrubou sílu

  • Nesnažte se zámky otevírat násilím. Hra má svojí posloupnost a jestli ji narušíte, tak najednou budete mít předměty a šifry, které vám budou k ničemu a ještě více vás zdrží se ve hře zorientovat. Nemluvě o tom, že můžete hru poškodit a tím způsobit finanční ztrátu majiteli. Taktéž můžete zablokovat hru pro skupinku, co jde přímo po Vás. 

Zapisujte si

  • Během hry můžete používat tužku a papír. Rozhodně si všechno zapisujte. Udržujte si přehled o tom, o tom jaký kód jste již zadali a co Vám ještě zbývá. Občas není od věci šifru přepsat na papír. To co jste již vyluštili a zadali, si škrtněte.

1 kód = 1 zámek

  • Obecně platí pravidlo 1 kód = 1 zámek. Pokud již kód pasoval do jednoho zámku, nesnažte se jej vkládat do dalšího. Zaměřte se spíš na věci, které jste doposud nepoužili. Použité věci dávejte stranou, aby  Vás zbytečně nemátli.

Nefunguje vám zámek?

  • Již spousta šikovných týmů ztroskotala na tom, že se snažili zadat kód na špatné straně zámku. Vždy se podívejte, kam se má na zámku zadávat kombinace. Nezapomeňte, že u spousty zámků musíte zmáčknout tlačítko, nebo zatáhnout za očko. Když to pořád nejde, požádejte spoluhráče, ať to zadá místo Vás. Stále nic? Asi jste se doopravdy spletli a máte špatný kód...

Všechno má svůj smysl

  • Teda ne úplně všechno. Je jasné, že zásuvka asi nepatří do hry a ani nemusíte počítat počet šroubečků na dekoraci. Ovšem jakmile najdete něco atypického, či si všimnete, že určitý text musel být na dekoraci dopsán. Je jasné, že to je právě součástí hry.